Jumaat, 11 September 2009

Anniversary WTC - 8 Tahun Order Baru dunia



8 tahun kita ditinggalkan dengan peristiwa World Trade Center. Ingat tarikh ini sampai mati, 11 September. Tarikh yang sebenarnya mengubah orde dunia secara lebih tersusun. Ini termasuk penghalalan retaliasi bersenjata ke atas rangkaian pengganas. Komplot untuk menjahanam dunia..mulai tarikh ini, orde baru sedang dalam fasa 'test pilot' dan kesannya melangkaui sampai hari ini.
Samaada komplot menghapus era kebangkitan Islam Radikal atau imperialism alaf baru pasca-kapitalisme tanpa sempadan (means, no more nationalism), momen ini adalah sejarah terbesar dunia selain Tsunami Acheh 2004. Dalam kitab Koran, pendakwah kristian telah mengkaji kemungkinan peristiwa ini dan laporan kajian sebenarnya telah disimpan di Vatican.

Sekilas fakta muzik: MCR pada masa belum lagi famous, masih play kat gig-gig kecik dan lagenda menyebut, Gerard Way tengah main gitar pen lagu untuk upcoming debut "I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love" (2002) dan bertitik-tolak dari peristiwa 9/11, maka lahirlah muzik poetic-politic emo-rock acuan MCR yang melekat sampai hari ini..Memang nampak influence WTC dlm karya-karya mereka boleh check dalam lagu "Skylines and Turnstiles", "Vampire..", "Cemetery Drive" dan the most infamous "Ghost of You".

Di Afghanistan, US troopers menyambut anniversary dengan lari berbogel di pangkalan mereka.
BAGRAM AIR FIELD, Afghanistan – American troops in Afghanistan donned shorts and sneakers Friday to run in memory of the Sept. 11, 2001 attacks, as they fight a war that was born of that day but now faces waning public support.
About 1,000 service members ran 9.11 kilometers (about 5.5 miles) at the main U.S. base, both to commemorate the anniversary and remember troops who have died in nearly eight years of fighting.....


Troubled brewed over the world,
And peace sells, who dare to buy it..

2 ulasan:

Lambaian Moscow (Angkatan GPSSP-81) berkata...

thats more like it...tidak kira kau anti nationalisma atau anti rokok, tapi entri kau nampak lebih 'bergaya' tanpa carut marut melampau yang sepertinya tidak perlu...
penyampaian isi entri lebih mudah dan menarik difahami. lebih mudah terkesan didalam jiwa untuk mencari dan memahami apa yang ingin disampaikan...tiada perkara yang dibuat tanpa niat!

Lambaian Moscow (Angkatan GPSSP-81) berkata...

dan aku maksudkan CARUT MARUT YANG TERLALU MELAMPAU...

iklan selingan

Malaysia Web Hosting

nombor ramalan