Rabu, 15 Julai 2009

Manek Urai: By-Election

Beberapa kasualti pilihanraya oleh BN (Penanti, Bukit Ganteng, Semambau) membuktikan pakatan BN sudah terlajak sari disokong penduduk tempatan. Wujud trend separa normal yang bakal mengubah lanskap pemerintahan dalam jangka panjang. Diingatkan, ini kekalahan ke 4 atau 5 berturut-turut dan seperti graf analisa teknikal saham, sekali jatuh ia akan terus merundung dan sukar nak pick up. BN telah menghadapi kesukaran membuat technical rebound dan sekiranya kamu spekulator politik-cum-saham, 'Never Buck the Trend!'. Sekiranya kamu memegang saham ini, kamu akan terfikir sebelum rugi, baik dilelong saja. Asal ade buyer, leh legoO!

Majoriti yang tipis (65) bukan bermakna merudumnya sokongan terhadap pakatan rakyat/pembangkang.
Ini kemenangan seorang pemborong ikan.Menang pun nyawa-nyawa ikan.Tapi, takpe rakyat skang tidak mudah terpengaruh janji-janji sang pemerintah status quo.
Hari ini, kemenangan PAS di manek urai terpocot di ruang kecil dada-dada akhbar sahaja. Cuba kalau BN menang, mungkin meriahnya bagai meraikan perkhawenan Kim Kardashians ngan AJ (drummer marsman). Dan najib melakukan sweet escape dengan pergi menghadiri sidang NAM. Yeahh!!! Rakyat diutamakan!!! YEAHH!!
Bukankah media itu dubur dari waad kesesatan?
Apa khabar, Mustapha Mohamad (pengerusi j/kuasa BN Manek Urai)?

2 ulasan:

Nan @ Nan Tsab berkata...

UMNO akan mati..
Melayu akan hidup juga tanpa UMNO..
UMNO agen Freemason...barua Gov.British.

Tanpa Nama berkata...

umno ke pakatan ke semua sama je

iklan selingan

Malaysia Web Hosting

nombor ramalan