Isnin, 29 Jun 2009

rifleksi keangkuhan mortal



Sedang mata meliar,
Pada paparan elektronik yang menjengkelkan,
Kau gubah iklim menjadi benak cacianmu.

Sorakan kata kunci,
Tempelan kosa kata,
Jijik untuk ku hidang pada siluman praja sendu.

Indah tutur menjadi luahan jubur,
Ludahan liar menyasar; tapi tanpa fakta,
Menggeliat tubuh menandakan kau hebat.

Dan..
Sang menyaksikan menuding jari dengan gemuruh,
Dengan..
Telunjuk sakti berbukti jeliran,
Kau..
Tetap mendabik agung kau hebat.
Kerana
Kaca dikamar kau tidak mendidik kau dengan telus…

16 ulasan:

Angkatan GPSSP-81 berkata...

aduh...aku dapat lihat secara keseluruhan betapa lembut amarah boleh dilepaskan...biar hebat mana getusan disanubari, yang dikira menang hanya bila kejayaan mengawal emosi benar2 digenggaman...

brokeN~Fleet berkata...

"belum bertaji sudah mahu berkokok"

mate..

arwah nenek aku kene pasung dgn bintang tiga.. sape nak jawab?

FarhanaLicious berkata...

arrr.. pelik, macam mana buleh tak paham. padahal dalam bm. arghh

Angkatan GPSSP-81 berkata...

ahaha..cik farhana...kitaorang ni cakap bahasa melayu kubur punya...memang payah sikit nak faham..heh...

brokeN~Fleet berkata...

bertinta dari hati yang berselaput sirosis serta terbuang di wilayah separa sedar...

Tanpa Nama berkata...

CIKADUNG SUCKS!!!

brokeN~Fleet berkata...

"blogging is a trend, not a threat.."

delusiana berkata...

i don't care if one is stupid but to show off one's stupidity publicly is just plain embarrassing

Killuminati berkata...

buttoor!!

brokeN~Fleet berkata...

kepada yang suka merapu/mencarut/mengigil/membebel/menindas/me ape² je lah..................

egoistik sgt..
ssh la mcm ni kalau org berlagak bagus.. hal-hal yg sedemikian kucing(pekik) pon x suka..
sudut yg aku gampangkan adalah kendiri, pendirian bukan ideologi yg diagung-agungkan..
terserahlah..

"kita manusia jika ingin melihat diri pasti refleks ke cermin; dan bertanya dengan cermin tentang sempurnakah kita walaupun waad diri sendiri secara lahiriah yang menilai... tetapi pernahkah kita bertanya pada yang mortal yang diberi akal yang boleh menilai pendapat?"

sesungguhnya manusia itu amat susah untuk dinilai dari pihak yang lain melainkan dirinya dinilai sendiri dengan sifat ego sebagai berhala yang kau sembah..

maafkan diri kau sendiri andai dekad ini manusia mengukur pada kendiri.. bukan ideologi yang kau juangkan...



*status orang hidup senang la katakan.. mcm berok dapat buku buat/telan macam belacan..

Killuminati berkata...

delu
"i don't care if one is stupid but to show off ..."

Nate berukk!

antikilluminatijebutorr berkata...

apa yg ko mrpek ni syaiton!? tersekat-sekat memaki.

Killuminati berkata...

Lu all kencing bersepah laa.. bucuuuk!!
Nate berukk munkeee mung

eza roslan berkata...

sedap dibaca,
vocab bm anda,thumbs up!

killuminati berkata...

"i don't care if one is stupid but to show off ...." LOL

killuminati berkata...

Mane munkeee ni....

iklan selingan

Malaysia Web Hosting

nombor ramalan