Selasa, 30 Jun 2009

3 Bulan - 'Baby' SSP

Apa yang boleh dianalogi selama 3 bulan? Kalau kamu Timbaland atau Mike Chinoda itu bukan masa yg cukup untuk hasilkan album terbaik yang boleh meledak telinga seantero dunia. Weh, GNR pun amik 6 tahun nak finish opus Chinese Democracy!!! Unless kalau lu anak buah saari amri, 2 bulan album da leyh siap, lu rilek jer tutup mata sessionist yg mainkan sume.
Mcmana pula kalau kamu cuma sasterawan jalanan yang pincang jalan, menyuluh kebenaran di jalan kesesatan dan akhirnya, melukut di pinggir sawah? Ia seumpama kotoran angin yang ditiup tuhan ke atas kepala kamu di tengah panas khatulistiwanaluka (khatulistiwa disaduri warna-warna luka) saat kepingin hatimu terbang mengimpikan 'ah! indah perinya andai dapat menjamah angin walau sesaat dihempas'.

3 bulan ni biase je. takde ape-ape nak dibangga. tp wait, tunggu, kita rupenya ade substance dalam material..sejak kite lahir pada pertengahan Mac '09..ade kisah-kisah untuk diceritakan, ade kejadian-kejadian gampang yang boleh dikongsi atau sketsa aneh ala hollywooch style. dan ade ramai follower yang minat citer-citer kita (real-life wankstas from helll!) tapi kirenya, mereka berasa pelik dengan perangai cos' kite memang tak serupa orang!!

Sang Pujangga dari Angkatan Bumi
Hadir semula arjuna memang dinantikan.Mane ko pegi niee? As a gesture of incarnate, diharap supaya tuan (dengan nama baru!!!???) dapat membekal sajak 'Mengintai Mati' ke laman ini. sesungguhnya, kami amat merindukan *uhhh*** izinkan aku menghirup kehadiran tinta kao sambil menyapu selutan kasih di jubur kekekekehh. Salam sastera dari SSP kepada PSS..moga ketemu di arena lagi.

Nampaknya, ada mamat-mamat keliru tentang sastera sebagai wadah seni dan mereka mencebik pada tradisi politik berhaluan kiri/anarkisme.bailawey~!balla baby! Sastera pada asalnya mempelopori gerakan kiri. Ia memang dianggap 'cool' pada zaman ketiadaan televisi/internet. Sebenarnya, soal politik tak timbul tapi just for record, semua cume meneruskan tradisi penulis-penulis tersohor left-wing dari Garcia, tolstoy, dostoyevsky ke pramodeya hinggalah ke ahmad boestamam atau usman awang! Sastera adalah wadah dan kecondongan kepada gerakan kiri/anarkisme cumalah tradisi. Sekiranya orang melupakan tradisi ini, takde la rahmat haroun, kuseman ku awang atau marsli n.o. yang merintiskan ides-idea lama tetapi diadaptasi dengan persekitaran baru. Takpayahla nak sebut noam chomsky atau daniel sieradski kite kat sini pun ade name-name di atas yang hebat.mamat egonya besar kote celup, sampai x iktiraf hakikat sebenar sastera sebagai pencetus perubahan.Itu biasa.Tahan dulu perut sebelum kentuut *pooops! Apa yang berlaku pun tak paham tapi setengah orang cuma just figure out some trendiez kalau tak ko sorang-sorang duduk dalam gua baca buku anarki tengok belu lancep sorang2.boleh?
Samaada sarang populariti, anarki atau suntuwt puki, sini ade disko dansa untuk meraikan seni, muze-sick dan bercele-bureti! To all beautiful peps at dance floor!
Cerita dari Sarang

Kekurangan cerita-cerita dari sarang memang agak menjengkelkan so even citer rare yg happened kt sarang sebenarnye output-output yang besh. Ia seolah-olah diari si anak kecil yang akan ditatap dan diceritakan sebagai sitcom kehidupan. Sekiranya dikumpul, amat lengkap dibuat plot filem independent. Kiranya, manmankia ade juburan cerita untuk dikongsi. Atau si berudu putih ade tips untuk babes-phishing??Persoalannya, ialah output/hasil sastera jalang yang diketengahkan. Ingat, kita di ssP mungkin yang pertama memperkenal dan menonjolkan Sastera Jalang di perigi cyber. Dan harus juga diingat, hasil sastera bukan setakat kalimah puisi/cerpen tapi turut meliputi seni lukis, video guerila dan graffiti yang terpampang di dinding Pekik!

Terima kasih mengikuti}SSP{. Ini geng orang gila yang terperangkap antara separa sedar, khayalanistiwa dan menyongsang aruzz masyakarat di urban baru!

2 ulasan:

wahyudi my berkata...

Kudos mates.
Semoga ssp terus maju.

Si Pekuk berkata...

Terima kasih.
swara puisi jalan(g)an akan terus bersemi..

iklan selingan

Malaysia Web Hosting

nombor ramalan