Sabtu, 11 April 2009

Sudah Sebulan Kita Bersarang...

Tanggal semalam, sedar tak sedar sudah sebulan kita bersarang..klu dahulukala cukup disebut satu purnama.. klu zaman purba mungkin disebut satu konami..

Berbagai-bagai cerita, tohmah dan lelengau yang berdering masuk ke sarang ini.
OK kite mengaku laman maya ini cuma serpihan, mungkin akibat kes rogol di tepi jalan... jeng jeng jeng.. ni baru nak mule citer ni, ilek...

Kita mungkin tak sehebat mcm er... blog yg satu lagi (eh..) tue.. Boleh? Kita tak ada barang untuk didagangkan..tak sehebat abang-abang kental meyelusup kain-kain lusuh yang ironisnya, mahal pula harganye... yela, kalau tak name die da tak lusuh lagi, kan? kan? kan? (ko try buat slang cam citer badul) Kita tak mampu membida harga pada sehelai baju rock superstar kerana kita mungkin terlalu sibuk mentelaah hamka atau arenawati. Senang ckp, takde budget. Abis tu, ape yang ko ade...? TAIKKKK!

Kita cuma ade pena.. itupun datangnya dari 10 ekor pemekuk yang entah dari mana asal-usulnye kite sendiri tak pasti.. Yang aku tau, ukk mungkin penah tertukar spender ngan mamankia..atau.Tapi kita satu hati..Kita bersatu bukan pada opinion, perasaan, nafsu, attitud, style dan lain2 kriteria yang bernoda kolektif. tidak sesekali rasanya... tapi kita bersatu atas satu paksi impian....Ko faham tak ape makne paksi.Klu kat umah kampung, ade satu tiang asas, ha tu blh dikira paksi.. dan paksi impian ni mungkin sekadar memain, hobi suke-suke tapi tak kisahla untuk ape; di halaman ini kita bertemu magis-magis dan kedamaian bersaswara (ber'sastera+warna+asmara'). Maka, kita didorong oleh motivasi seni. Yeah, kita bersatu dan bersarang atas paksi seni... Itulah hakikatnya..tak percaya? Belah iman, robeklah dada... pecah perawan, suntutla si anakdara

Dalm tempoh sebulan cuma, kita telah membuktikan bahawa di sebalik resapan halumaginasi (halusinasi+imaginasi) dan pristanarasa (prisma+buaian istana+rasa), kita berjaya menuturkan kata-kata puitis yang maha indah, menghimpun cerita yang mengungkai 1001 rasa persahabatan, setiakawan (ade lagi?) dan rasanye yang paling penting - perasaan yang dtg dr jiwa yang luhur.
Di antara todi, baldi dan kote si dodie, kita membuktikan keupayaan separa sedar ala psikoanalisis freud telah mencambahkan bakat2 seni yang ade. As it is, itu satu pencapaian yang baik untuk manusia pekung dan bajingan2 terlarang mcm kita.
Bulan,oh simbahlah cahaya kepada kami...Bintang, serlahkan kerlipanmu saat kabus malam ini..

Kisah Dongeng Johan Jaafar
Terdapat beberapa prosa menarik yang lahir dari sarang dan perlu digilap untuk memasuki daftar kata atau Kamus Dewan edisi chotut - ni tanye Dato' Johan Jaafar, bos besar DBP (u schicken sell-out!), antaranye 'bertanggungan liabiliti', 'maya kecundang', 'pari-pari mortal' dan 'kekufuran terbesar'.
Ni tak masuk lg seni-seni digital dan potret-potret mistik yang menghiasi kaca sarang..Dari George Orwell ke pramoedya, picis-picis picasso ke nada chopin, kita membuka dimensi baru...Kita telah meletakkan satu standard yang agak sukar dicapai oleh komuniti-komuniti picisan yang lain.

"Pls Excuse Our Hands.."
Please excuse our hands.. they just want to feel..they just wanna touch..they just want to finger-fuck..Terima kasih juga kepada jemari-jemari kita. Rupanye selain memekuk chord-chord jalang ,'lick' yang sumbing dan (memintal punat di dada gadisan), jari ini seolah-olah bernafas, melentikkan ayat-ayat di papan kekenci dan seakan turut berespresiasi.

Di sini, kita tak dagangkan ideologi.. Najib naik, putar alam tak akan berhenti, minyak turun alahai cukai dosa (rokok, bir, gajus) tetap meningkat lagi.. So, ape yang baru? Namun, hantu-hantu semalam (the phantom of yesterdays) akan tetap digemakan oleh orng2 yang mengambil berat..Wlaupun telah berkubur, kita jelmakan kembali romantis itu kerana siapa yang akan jeritkan lagi 'aku binatang jalang yang terbuang...' pada arus pasca moden trend skrang? Atau sape lagi sanggup mwar-warkan 'no master, no Servant'?

Seperti maklum, hanya pada paksi seni kita berkumpul dan berkarya di sini... Lain aspek emmm.. takya citer la.. Booze & lots more. Gurlz, gurlz, mttv, handsome dudez, hollywooD gOsSiP and biggies coCkEr...
Yang pasti, kita tak mahu ia berhenti..
Kejujuran espresi, kemanisan 1001 kisah, cerita dan mulus bicara
Dan kite tak akan menoktahkan penitian ini demi kemanusiaan dan seni..
Selagi akhir hayat (Em..) nanti

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

semoga sukses!!!

Tanpa Nama berkata...

ada entri kau yang aku baca, kau cakap tak boleh kritik orang lain. tapi dalam entri ni kau kritik orang lain boleh? come on la brader.

SSPencuitBrader berkata...

Hey.. u wanna pick a fight.. Come on la brader.. Cube ckp ape lak yg mamat pekung ni kritik?!

Come on la brader

Youjie berkata...

love to learn ur new batilah ( bahasa + istilah )..

^_^

SSPlayerz berkata...

We're going to keep it youjie...
Stay swanking!

Marindakukstra!
*Mari Bercanda Memekuk Kebebasan Sastera!

Cheerz

iklan selingan

Malaysia Web Hosting

nombor ramalan