Isnin, 13 April 2009

TULIS MACAM ORANG STIM SETENGAH JALAN PUN KIRE SENI KE? CIT! PODAH!!!

Salam dan segala kebaikan dicurahkan dari langit keatas penghuni SSP juga sekelian makhluk.

Ada lagi komen-komen membunuh yang masih kedengaran melalui pelebas-pelebas udara ke ruang sempit telinga. Aduhai... Makanya tidak kah ada ruang bagi makhluk-makhluk yang masih menggunakan bahasa yang masih boleh difahami sebagai pengantara, walaupun setengah akalnya, walaupun didaftarkan sebagai OKU, walau apa pun 'state of being' individu tersebut, untuk berkongsi apa-apa yang individu tersebut maksudkan sebagai seni?

Makanya harus dikeluarkan album Stevie Wonder dari rak-rak di kedai music valley, tower records atau kedai brader atas terminal bas Daerah Batu Pahat. Dan tak perlu disebutkan satu persatu nama-nama gah mahupun separa gah insan-insan seni yang kurang normal (itu dari apa yang si pengulas culas yang hanya tau memberi kritikan dan prasangka buruk, pandang dan diberi perhatian, bukan hasil seni itu sendir yang dinilai) yang perlu di buang dari senarai-senarai insan seni yang telah diperakui.

Sedangkan di Jepun, memasak juga satu bidang seni. Malahan untuk menyuap makanan pun terlalu banyak seni halusnya dan telah diperakui di seluruh dunia. Jadi, jika seorang pemasak itu hanya bertangan sebelah, adakah seni memasaknya tidak boleh diiktiraf? Sebagai mana di India, bersetubuh juga seni. Makanya jika si 'pengkritik hebat' itu tadi mempunyai masaalah pancutan kurang matang, harus dia tidak layak untuk terus bersetubuh kerana kekurangan bakat untuk bersetubuh.

Pendek dan dangkal. Berkali-kali dinasihatkan orang tua, berhati-hati bila bercakap. Jangan diguriskan hati individu lain. Tetapi aduhai, masih berlaku perihal retorik yang sama. Jadi dimanakah ruang untuk memperbaiki seni itu dan melihatnya semula dari perspektif yang berbeda-beda sesuai dengan peredaran zaman dan kehendak peminat seni itu sendiri? Adakah hanya didinding-dinding hancing yang dipeleti tahi di stesyen minyak Shell Jalan Zabedah (kini telah dirobohkan dan menjadi medan parkir Summit Parade)? Pantaskah hasil seni hanya didapati di tempat-tempat najis?

Jika tidak senang akan kehadiran nukilan-nukilan beraroma puisi (yang dilabelkan oleh penulis itu sendiri) di dada blog ini, maka pohon lah kepada saudara UKK untuk membatalkan hak bagi menulis di ruangan terbatas blog Sarang Seni Pekik ini atau minta DBP untuk mengeluarkan satu garis panduan estetika seni bagi mengukur samaada itu seni atau sampah. Sehingga perkara itu terealisasi, pasti akan hadir puisi-puisi separa sedar yang baru.....

5 ulasan:

Unknown berkata...

"art,isnt art until someone says it is." betty warren
"it's art!" katherine something
"the right people?" betty warren

dipetik daripada filem *Mona Lisa Smiles*


"who fcukin care.i am someone!" chameleon

psst.psst.ohh..ini tidak lawan entri anda,suara rakan seperjuangan semuanya saya hargai.just nak mencelah je.

mat pijat berkata...

post yang besh!!!
kamu disini banyak yang berbakat!

Tanpa Nama berkata...

ya lah!

bakat
muafakat
pekat
belikat
karat

dan macam2 kat lagi... katkatkatkatkatkat!!!

baby berkata...

mne u twu org stim tgh jln???
citt..podahh..;)

SSPelik berkata...

aku suka menyakat!
OOops jangan! nanti prebet adam mengamok di chow kit!

baby ni cute lar... "i wanna be yr baby, bringing me down!"

iklan selingan

Malaysia Web Hosting

nombor ramalan