Ahad, 30 Ogos 2009

Mengapa Harus Kepala Lembu?

Tindakan geng upahan yang buat semak.
Membelakangkan peradaban sivil.
Lihatlah mereka ini yang memakai songkok, dan menghina makhluk tuhan walau ia cuma kepala binatang...Orang-orang nasionalis otak beku, menyemarak api kaum..Moralis yang menyembah kuasa...baru betul 1malaysia. Kaum Tua yang serba tak cool..dalam 10 tahun akan datang, mungkin mereka ini cuma tinggal sejarah, masuk ke longkang di saat-saat demokrasi, orde baru dan jaringan rakyat merampas sejarah dari tangan mereka.
Musuh utama generasi sememangnya adalah Kaum Tua. Cheers & Beers!

Blog Hilang Punca yang merapik-raban pun dah jadi sensible pasal kes ni, hahha..
'Brader-brader yang dressing smart, pakai kemeja.. hari jumaat potong kuku, anak periksa dapat nombor satu, ada rumah sendiri, ada geran kereta di bank, hari raya shopping kat Jalan TAR bersama keluarga, hujung minggu basuh kereta, cuti-cuti malaysia, sakit sikit pergi klinik, tunggu surat tabung haji dan memiliki otak udang.' Ah, otak udang indeed!

4 ulasan:

ruhi_hayat berkata...

cabaran baru bagi masyarakat majmuk dalam menjayakan misi dan visi 1Malaysia. sepatutnya hal semacam ini tidak perlu berlaku lagi dalam suasana malaysia sudah mengecapi umur lebih dari separuh abad merdeka...sepatutnya masyarakatnya sudah bisa berfikir, berhubung dan bertindak serasional mungkin dalam hal2 yang berkaitan dengan hubungan antara kaum yang sememangnya menganut budaya dan agama yang berlainan...sifat nasionalis itu tidak salah namun punya keterbatasan...kelampauan sifat nasionalis itu akhirnya bisa mengundang bahana imperialis...barangkali masyarakat malaysia ini belum bersedia untuk merdeka kot sewaktu union jack itu diturunkan....

sI pEkUWK berkata...

Mereka adalah kempala lembu yang perlu disunatkan sekali lagi..

zackovallo berkata...

pakai songkok sembahyang x penah tinggal tapi jauh dlm hati seorang rasis!!?? pengetahuan dlm agama mmg terer tapi perangai mcm sial!

zackovallo berkata...

sorry link yg dihilightkan pada nick saya sudah tiada! mungkin pembuatnya seorang yg mudah putus-asa

iklan selingan

Malaysia Web Hosting

nombor ramalan