Jumaat, 7 Ogos 2009

Meraikan DSAI di Batu Pahat - Perasmian Pejabat Cawangan PKR





1/8/09 Pada petang sebelum itu, Dato' Anwar bersama 50,000 komrad berarak di Sogo KL dalam protes anti-ISA anjuran GMI dan pada malamnya, ke Batu Pahat beliau bertandang. Beliau turun BP untuk membuat upacara perasmian pejabat caw PKR/AMK yang bertempat di depan Caltex/Summit Parade.
Memulakan ucapan sekitar 930pm.Beliau memaklumkan, hampir 400 orang ditangkap dalam protes Anti-ISA siang tadi. Seperti biasa dan selazimya, beliau memang seorang world-class orator dan berikut beberapa yang sempat dipetik.
On Umno & BN
'MCA dah lunyai, MIC dah kelap-kelip tinggal samy vellu jer, yg masih tinggal dlm umno ni cuma psal ada bisnes/kontrak yang tak habis lagi je..'
On theft/local injustice
'Di Lubuk Antu, tiap-tiap hari lori balak masuk kosong, keluar penuh balak...Orang kampung dapat apa? Dapat LIHAT (sahaja)....'
On prinsip Parti
'Orang bisnes biar lantak pi depa nak buat untung ke ape.. tapi kita jangan lupakan orang-orang kat bawah nie...Ni lah persepsi yang kita nak jayakan.'
On economy
'Tak siapa boleh match rekod saya.. Projek Rumah Rakyat..yang sekarang masih dipraktikkan'
On youth & future leadership
'Kita gerakkan tenaga anak-anak muda, sayap belia-belia remaja dan wanita...'

Beliau mengakhiri ucapan dengan menggalakkan peranan ke arah menawan Johor. yeah.
Berjumpa dengan beberapa pejuang AMK spt Bob, Kapten G, Zadin (ex-Agro Lyrical hehe) and rest of em'. All our friends and ktorang tetap akan support perjuangan u all.
Majlis keraian Dato' Anwar berjalan sempoi jek, sekilas ade cam markas parti komunis lak haha, tapi ini lah struggle.Aspirasi rakyat.Hidangan pun roti 20 buku & sup ayam masakan sendiri. Even Dato' Anwar just datang, bagi ucapan, salam-salaman etc. Notably, takde langsung nilai elitism.Berbeza, kalau majlis umno huh..mewah sana, mewah sini tapi betul ke rakyat didahulukan? Mereka akan melantik katerer2 dari sanak kaum mereka shaja so bajet rakyat masuk ke poket. Ini baru sikit contoh 'ketirisan'. Kalau projek juta-juta?
Sempat sembang dengan ketua cawangan. En Syed Hamid (adik kepada Syed Husin presiden Parti Rakyat Malaysia).
Kul 1030 Dato' Anwar berjalan pulang kerana terpaksa menghadiri satu lagi jemputan di Muar.
So, hopefully Angkatan Muda Keadilan Batu Pahat (all of em' are great friends of us) akan bergerak lebih aktif dan menjadi pemacu sebenar perubahan di BP & Johor. The power will shift soon and it's already happening everywhere. Lets integrate!
*Sila rujuk blog AMK Batu Pahat kat link blogroll for more info.

5 ulasan:

.embun. berkata...

apa yg cuba diperjuangkan?

Tanpa Nama berkata...

jawab la si pekak.

anak dato berkata...

rata-rata anak muda bp dah mula berminat pada politik haluan kiri, tu la umno bp tau nak bodohkan anak melayu aje.setau aku yang sokong perjuangan umno ni cuma anak dato aris yang poyo nak mampos dan kawan-kawan dia.

sekarang masa anak muda perlu suarakan apa yang tak puas ati.
amkbp 100% anak muda.

si pEkUwK giLeW berkata...

Ntah..aku pun tatau...tanye mamat yg pakai badanana...kui kui

Pekauik berkata...

si pekak rs cool jek. sebut nama oreng jek. apa yg ko bualkan dengan syed hamid pekak?

iklan selingan

Malaysia Web Hosting

nombor ramalan